Το πλοίο Lifeline με εκατοντάδες μετανάστες ψάχνει 5 μέρες για λιμάνι

Το πλοίο Lifeline ζητά από την Γαλλία να εισέλθει σε δικό της λιμάνι. Εδώ και πέντε μέρες γυρεύει κάπου να δέσει για να μπορέσει, επιτέλους, να αποβιβάσει 230 διασωθέντες μετανάστες.

Εκπρόσωπος της γερμανικής ΜΚΟ Lifeline (το σκάφος της οποίας βρίσκεται στα ανοικτά της Μάλτας) έκανε γνωστό ότι αφού το αίτημα για ελλιμενισμό απορρίφθηκε από Ιταλία, Γερμανία και Ολλανδία, σήμερα θα ζητήσει από την Γαλλία να μπορέσει να εισέλθει, το πλοίο, σε δικό της λιμάνι.

Υπενθυμίζεται ότι επιβαίνουν σε αυτό, εδώ και πέντε ημέρες, 230 μετανάστες και πρόσφυγες, και ότι έχουν αρνηθεί την άδεια εισόδου σε λιμάνι τους και οι αρχές της Μάλτας.

Παράλληλα, εκπρόσωπος της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης πρόσθεσε ότι αν δεν δοθεί άδεια ούτε από τις γαλλικές αρχές, το σκάφος θα κατευθυνθεί ούτως ή άλλως προς Βορρά, δηλαδή προς την Ισπανία ή τη Γαλλία.

Το πλοίο δεν φέρεται να είναι σε θέση να μπορέσει να φτάσει μέχρι τις ακτές της Ισπανίας, διότι είναι πολύ πιο μικρό από το Aquarius, το οποίο και μπόρεσε, τελικά, να αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Βαλένθια, πριν από οκτώ ημέρες.

Παράλληλα, το πλοίο της Lifeline, μεταφέρει σχεδόν τριπλάσιο αριθμό ανθρώπων από όσους θα επέτρεπε η χωρητικότητά του και, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν αρχίσει να εξαντλούνται τρόφιμα, νερό και φάρμακα.

Eπίθεση της Ιταλίας στη Μάλτα για το πλοίο Lifeline που μεταφέρει μετανάστες

Χθες λίγο πριν από τη συνάντηση των ευρωπαίων ηγετών στις Βρυξέλλες για να συζητήσουν το ζήτημα της μετανάστευσης, η Ιταλία επέκρινε τη Μάλτα για την άρνησή της να δεχθεί το πλοίο Lifeline με σημαία Δανίας.

Ο ιταλός υπουργός Μεταφορών Ντανίλο Τονινέλι επέκρινε τη Μάλτα στη σελίδα του στο Facebook, στην οποία ανήρτησε επίσης αντίγραφο επίσημης διακοίνωσης από τη Μάλτα που αναφέρει ότι δεν θα επέμβει παρά μόνο για να προσφέρει υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε λίγες περιπτώσεις.

Ο Τονινέλι δήλωσε πως το Lifeline, στο οποίο επιβαίνουν περισσότεροι από 230 μετανάστες, έχει σταματήσει στα ύδατα ανοικτά της Μάλτας που ανήκουν στην περιοχή έρευνας και διάσωσης της χώρας αυτής. Πρόσθεσε πως καμιά άλλη χώρα δεν συντονίζει επιχειρήσεις, πράγμα που σημαίνει πως η ευθύνη της Μάλτας εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερη.

Η Μάλτα είχε προηγουμένως δηλώσει πως δεν είναι αρμόδια επειδή οι αρχικές επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έγιναν από τη Λιβύη και το πλοίο παραβίασε την υποχρέωσή του να υπακούσει στις λιβυκές οδηγίες.

«Η απανθρωπιά της Μάλτας είναι ο καθρέφτης της στάσης της Ευρώπης», δήλωσε ο Τονινέλι.

Σε χθεσινή συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα Il Messaggero, ο υπουργός Εξωτερικών Έντσο Μοαβέρο Μιλανέζι δηλώνει πως η ΕΕ υπήρξε ιδιαίτερα αδρανής στο μεταναστευτικό ζήτημα επιτρέποντας να επικρατήσουν στενά εθνικά συμφέροντα.

Ερωτηθείς αν η Ιταλία μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να περικόψει τη συμβολή της στον προϋπολογισμό της ΕΕ, αν δεν βρεθεί λύση, ο υπουργός δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς επειδή οι συνομιλίες για τον προϋπολογισμό της περιόδου 2021-2027 βρίσκονται μόλις στην αρχή τους.

«Όμως κι εδώ χρειάζεται ομοφωνία και, αν δεν είμαστε ευχαριστημένοι, δεν θα δώσουμε τη συγκατάθεσή μας», πρόσθεσε.

ΑΠΕ – ΜΠΕ
Πηγή: kritipress.gr