Θερινές εκπτώσεις 2023: Υποτονική η κίνηση στα καταστήματα του Ηρακλείου – Τι λένε οι έμποροι (pics,vid)

Συμπληρώθηκε ήδη το πρώτο 10ήμερο των θερινών εκπτώσεων 2023, και η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα του Ηρακλείου παραμένει ακόμα σχετικά υποτονική. Στα πλαίσια του ρεπορτάζ που κάναμε στην αγορά της πόλης, αρκετοί καταστηματάρχες παραμένουν δυσαρεστημένοι από την μειωμένη κίνηση που σημειώνεται στα καταστήματά τους. Ωστόσο όμως, δεν λείπουν και εκείνοι που φαίνεται να είναι σχετικά ικανοποιημένοι και πιο αισιόδοξοι.

Όπως τόνισαν σε δηλώσεις τους στο Press Office Online (poo.gr) έμποροι του Ηρακλείου,  οι Έλληνες καταναλωτές κάνουν έρευνα τιμών και προχωρούν σε αγορές κυρίως προκειμένου να καλύψουν τις βασικές ανάγκες τους αλλά και για να προβούν σε αγορές σε ότι αφορά σε δώρα προς συγγενείς και γνωστούς είτε για να καλύψουν ονομαστικές εορτές είτε εκδηλώσεις όπως γάμοι και βαπτίσεις.

Όμως μέχρι στιγμής ο τζίρος των καταστημάτων κινείται σε χαμηλά επίπεδα ενώ κατά γενική ομολογία στην αύξηση δεν φαίνεται να συμβάλλει ο τουρισμός, μιας και όπως λένε οι έμποροι, οι τουρίστες δεν συνηθίζουν να προβαίνουν σε αγορές, κάτι που σημειώνεται επανειλημμένως τα τελευταία χρόνια και δημιουργεί έντονο προβληματισμό.

Εξακολουθούν οι αντιδράσεις για τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή

Οι θερινές εκπτώσεις πραγματοποιούνται συνήθως από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου, δηλαδή για το 2023 από τις 10 Ιουλίου. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, οι θερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι την Πέμπτη 31 Αυγούστου.

Επίσης, στις 16 Ιουλίου ημέρα Κυριακή τα καταστήματα σε όλη τη χώρα μπορούσαν να λειτουργήσουν προαιρετικά, μια κίνηση όμως που από την ημέρα που ξεκίνησε να εφαρμόζεται προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις καθώς δεν βρίσκει σύμφωνη μια μεγάλη μερίδα εμπόρων.

Μάλιστα, το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Υπαλλήλων Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Αν. Κρήτης και το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου σε ανακοίνωσή του,  εκφράζει την πλήρη και κατηγορηματική αντίθεσή του για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του:

Ένα τέτοιο ενδεχόμενο δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους εργαζομένους, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν για μία ακόμα φορά τα «σπασμένα», ενώ ταυτόχρονα οι μεγάλοι εμπορικοί όμιλοι θα έχουν την ευχέρεια στα ωράρια λειτουργίας ασκώντας αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας, όχι μόνο των εργαζομένων αλλά και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας δεν είναι ανάπτυξη. Είναι ένα κοινωνικό έγκλημα , το οποίο αποτελεί ταφόπλακα για την ζωή χιλιάδων εμποροϋπαλλήλων. Δεν θα έχουν οι εργαζόμενοι μέρα να ξεκουραστούν και να δουν τις οικογένειες τους .

Το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Υπαλλήλων Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Αν. Κρήτης και το ΕΚΗ καλούν το καταναλωτικό κοινό να μην προχωρήσει σε αγορές την Κυριακή και να συμπαρασταθεί με αυτό τον τρόπο στον αγώνα μας.

Αυτό που λείπει στους εργαζόμενους δεν είναι ούτε οι μέρες και ούτε οι ώρες δουλειάς, αλλά το εισόδημα που είναι πενιχρό και δεν αφήνει ούτε για τα βασικά στις περισσότερες οικογένειες.

Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το εν λόγω νομοσχέδιο και να μην επιτρέψει στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων να λειτουργούν εις βάρος των εργαζομένων.

ΕΣΕΕ: Τι ισχύει στις εκπτώσεις

Σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Όταν η έκπτωση είναι πάνω από 60% θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. 

poo.gr