Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια: Βάσεις εισαγωγής και μηχανογραφικό

Οι προτάσεις του υπουργείου σχετικά με τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στηρίχθηκαν ομόφωνα από τους πρυτάνεις και θα συζητηθούν περαιτέρω στην επικείμενη Σύνοδό τους την ερχόμενη Παρασκευή

Οι προτάσεις αυτές φέρνουν ανατροπές για τις βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια καθώς η βάση εισαγωγής θα ορίζεται από κάθε πανεπιστημιακό τμήμα και θα συνδέεται με τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο.

Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με την εισαγωγή δύο φάσεων για την υποβολή μηχανογραφικού με περιορισμένες επιλογές.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου οι βάσεις εισαγωγής θα ανακοινώνονται πριν από τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού ώστε να γνωρίζουν οι υποψήφιοι ποιες σχολές μπορούν να δηλώσουν.

Δείχνοντας την πρόθεσή του οι αλλαγές να ισχύσουν το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και το 2021, το υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις».

Η ανακοίνωση του υπ. Παιδείας έχει ως εξής

1. Προτάσεις για αλλαγές στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

• Ενίσχυση ακαδημαϊκών προϋποθέσεων για την εισαγωγή των υποψηφίων – Θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

Στόχοι:

– Διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών,

– ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ – για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,

– θωράκιση του κύρους των πανεπιστημιακών σπουδών,

– θωράκιση της βάσης εισαγωγής από την ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων,

– μείωση του ποσοστού μη ολοκλήρωσης των σπουδών, που σήμερα πλησιάζει το 30% του συνόλου.

• Διαδικασία εισαγωγής σε δύο φάσεις – για μεγαλύτερη έμφαση στην εκφρασμένη προτίμηση των υποψηφίων σε Πανεπιστημιακό Τμήμα εισαγωγής. Φάση Α: συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου με περιορισμένο αριθμό επιλογών (σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα). Φάση Β: ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, συμμετέχουν μόνον οι μη εισαχθέντες κατά την Φάση Α και οι επιλογές τους περιορίζονται σε όσα Τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Φάση Α.

Στόχος είναι η ενθάρρυνση των συνειδητών επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, η μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολή «τυχαίας» επιλογής, η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών με συμμετοχή φοιτητών που επιλέγουν στοχευμένα τα εν λόγω τμήματα, η μείωση της ανάγκης μετεγγραφών.

Να σημειωθεί ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.

Οι εν λόγω προτάσεις του Υπουργείου στηρίχθηκαν ομόφωνα από τους Πρυτάνεις και θα συζητηθούν περαιτέρω στη Σύνοδο.

 

 

madata.gr