Παιχνίδια Γαβρόγλου με το πρώτο κουδούνι – Πρώτα το εξήγγειλε, μετά… το εξετάζει με επιτροπή

 Για αυτό το σκοπό θα συγκροτηθούν δύο επιτροπές, μία επιστημονική και μία τεχνική, για να τεκμηριώσουν το θέμα της έναρξης των μαθημάτων μία ώρα αργότερα

 

Αφού έλυσε όλα τα προβλήματα των σχολείων και γενικότερα της εκπαίδευσης, εξαγγέλλοντας και νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, αποφάσισε να αλλάξει και το ωράριο λειτουργίας των σχολείων, ανατρέποντας τον προγραμματισμό χιλιάδων εργαζόμενων γονέων.

Το κουδούνι, λοιπόν, θα χτυπά στις 9 το πρωί, αντί στις 8 και τέταρτο, όχι από φέτος, αλλά από την επόμενη σχολική χρονιά 2019 – 2020, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου, «για να κοιμόμαστε λίγο παραπάνω», όπως είπε χαριτολογώντας ο κ. Γαβρόγλου, για να ακολουθήσουν χειροκροτήματα από τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Αγίων Αναργύρων, όπου παρέστη στην τελετή του καθιερωμένου αγιασμού.

 

Αυτό σημαίνει βέβαια ότι τα παιδιά θα σχολάνε και μια ώρα αργότερα. Και για αυτό το σκοπό θα συγκροτηθούν δύο επιτροπές, μία επιστημονική και μία τεχνική, για να τεκμηριώσουν το θέμα της έναρξης των μαθημάτων μία ώρα αργότερα.

Δηλαδή, πρώτα εξαγγέλθηκε και μετά θα αξιολογηθεί η ορθότητα ενός μέτρου που σίγουρα αλλάζει συνήθειες δεκαετιών και ωράρια, χωρίς να είναι ακόμα σαφής η χρησιμότητά του.

 

Προβληματισμός πάντως επικρατεί στην ΟΛΜΕ καθώς όπως δήλωσε στο «protothema.gr» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νίκος Παπαχρήστος, «οι μαθητές του δημοτικού θα απασχολούνται για μία ώρα, οι μαθητές ωστόσο του γυμνασίου ειδικά των πρώτων τάξεων είναι μικροί για να μένουν μόνοι τους χωρίς δραστηριότητα. Επίσης, διαμορφώνονται δύο κατηγορίες μαθητών αυτοί που πάνε από νωρίς επειδή εργάζονται και οι δύο γονείς τους και αυτοί που θα πάνε στις 9. Ο κ. Παπαχρήστος αναφέρεται και στο σχόλασμα, το οποίο λογικά, όπως λέει ο πρόεδρος θα πάει μία ώρα μετά, που σημαίνει τέλος μαθημάτων στις 3 το μεσημέρι, μία ώρα ιδιαίτερα ζεστή από τον Μάιο, όπως λέει. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ υπογραμμίζει ότι παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού υπάρχουν περί τα 2000 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ενώ περισσότερα είναι τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κυρίως στην παράλληλη στήριξη. Ο κ. Παπαχρήστος πάντως προτείνει το μέτρο να ξεκινήσει πιλοτικά από τα Πειραματικά σχολεία.

Ερωτηθείς για την έναρξη των μαθημάτων στις 9 το πρωί, ο υπουργός απάντησε: «Αυτή τη βδομάδα, το αργότερο την επόμενη εβδομάδα, συγκροτούμε μία επιστημονική επιτροπή -τα μέλη της οποίας τα είχα συμβουλευτεί και νωρίτερα, πριν διατυπώσουμε αυτή τη σκέψη- όπως επίσης και μία ομάδα εργασίας από εκπαιδευτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες για τα τεχνικά ζητήματα. Εκείνο που πρέπει να ξέρουν οι εργαζόμενοι για τα Δημοτικά είναι ότι δεν θα αλλάξει τίποτα από το σημερινό καθεστώς. Θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους νωρίς και θα μπορούν τα συνεχίσουν να απασχολούνται τα παιδιά μέχρι την έναρξη των μαθημάτων. Είμαστε σε συνεννόηση με τις Περιφέρειες ως προς την μεταφορά των παιδιών, βεβαίως για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα. Για το θέμα αυτό, όλες οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα σχολεία πρέπει να αρχίζουν αργότερα από ό,τι αρχίζουν. Τα παιδιά του Δημοτικού που θα πηγαίνουν νωρίτερα στο σχολείο γιατί οι γονείς εργάζονται, θα είναι με τους εκπαιδευτικούς και κάθε μέρα έχουν ένα πρόγραμμα. Τα παιδιά αυτά θα ξυπνάνε την ίδια ώρα που ξυπνάνε σήμερα. Με τους υπολογισμούς που έχουμε κάνει προκύπτει ότι αυτά τα παιδιά είναι αρκετά λιγότερα από το πόσο θα ευεργετηθούν τα περισσότερα. Άρα γι’ αυτά τα παιδιά δεν αλλάζει τίποτα, αλλά όλα τα υπόλοιπα παιδιά και οι οικογένειες θα ευεργετηθούν. Κανείς δεν είναι ριγμένος».

Ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης, ο υπουργός ανέφερε: «Κάνουμε τις ομάδες εργασίας για να το μελετήσουμε αλλά, για την ώρα, θέλουμε να είναι μια καθολική ρύθμιση. Μπορεί να το πάμε και αυτό βαθμιαία. Θα το δούμε. Το βασικό που μας ενδιαφέρει είναι ότι προσπαθούμε να κάνουμε πολιτική με πράγματα που ισχύουν επιστημονικά και παιδαγωγικά».

Για τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Είχα δεσμευτεί και στη Διδασκαλική Ομοσπονδία και στην ΟΛΜΕ ότι τον Οκτώβριο θα ανακοινώσουμε τον αριθμό διορισμών για την τριετία. Αυτό ισχύει. Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε τους μόνιμους διορισμούς για το 2019 στην Ειδική Εκπαίδευση. Είναι ένας ικανοποιητικότατος αριθμός. Ξέρετε οι μισοί αναπληρωτές σήμερα είναι στην Ειδική Εκπαίδευση και έχουμε τους χειρότερους δείκτες σε όλη την Ευρώπη στην Ειδική Εκπαίδευση και σε αυτό θέλουμε να δώσουμε την πρώτη έμφαση και θα ακολουθήσουν βεβαίως και οι υπόλοιποι διορισμοί» .

Ο Κώστας Γαβρόγλου επανέλαβε ότι κατά την περίοδο της κρίσης το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν κατέρρευσε και αυτό οφείλεται αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς. Και τόνισε: «Ο βασικός λόγος της παρουσίας μου εδώ είναι για να εκφράσω την έμφαση που δίνουμε και θα δώσουμε στα ΕΠΑΛ ως κυβέρνηση και ως υπουργείο. Έχει σημασία να κερδίσετε την κοινωνία, να πάψει να πιστεύει ότι στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά που δεν τα καταφέρνουν στο σχολείο. Αυτό τελείωσε. Στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά που επέλεξαν να πάνε στα ΕΠΑΛ».

Στη Ραφήνα ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Σχολεία στη Ραφήνα επισκέφθηκε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο κ. Μητσοτάκης παρακολούθησε τον αγιασμό του 2ου Δημοτικού σχολείου Ραφήνας. Στη συνέχεια, ο κ. Μητσοτάκης μετέβη στο Ειδικό Σχολείο του δήμου Ραφήνας το οποίο έχει φθορές από την πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά. «Συγκινούμαι που βρίσκομαι σήμερα, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, εδώ στο ελληνικό σχολείο Ραφήνας. Ένα σχολείο το οποίο και αυτό, δυστυχώς, δεν γλίτωσε από την καταστροφική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου, αλλά ένα σχολείο το οποίο κάνει και αυτό μια καινούργια αρχή. Γιατί, όπως είπατε Σεβασμιότατε, μέσα από αυτήν τη μεγάλη τραγωδία, αυτήν την εθνική τραγωδία, ξύπνησε πολύ καλοσύνη και πολύ ανθρωπιά. Και ας το κρατήσουμε αυτό, ως θετικό μήνυμα στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Ένα μήνυμα εθνικής αναγέννησης. Και θέλω να σας πω, επίσης, αν κατά προτεραιότητα πρέπει κάπου να γίνουν προσλήψεις τακτικού προσωπικού στην εκπαίδευση, πρέπει να γίνουν εδώ στα ειδικά σχολεία, ώστε να εξασφαλιστεί και η απαραίτητη συνέχεια της συναισθηματικής επαφής που εκ των πραγμάτων εσείς οι εκπαιδευτές αναπτύσσετε με τα παιδιά. Ένα μεγάλο μπράβο από καρδιάς στους γονείς που στέκονται δίπλα στα παιδιά με αγάπη, με αυταπάρνηση και με αφοσίωση. Θέλω να ξέρετε ότι η σκέψη μας είναι κοντά σας”.

Στον αγιασμό του 5ου δημοτικού σχολείου Μάνδρας βρέθηκε ο Σταύρος Θεοδωράκης ενώ η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, μετά τον αγιασμό στο 4ο και 11ο Δημοτικό σχολείο Συκεών, δήλωσε:”Χρωστάμε στα παιδιά μας καλύτερα σχολεία και σπουδές. Η σύγχρονη εκπαίδευση είναι το διαβατήριο τους για το μέλλον”.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος

Να αξιοποιήσουν τα χαρίσματά τους για το κοινό καλό κάλεσε τους μαθητές ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατά την τέλεση του αγιασμού στα σχολεία με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ο Αρχιεπίσκοπος τέλεσε τον αγιασμό στην Λεόντειο Σχολή στα Άνω Πατήσια και στα 15ο και 60ο Γυμνάσια και 15ο ΓΕΛ. Ο Αρχιεπίσκοπος μετά την Ακολουθία του αγιασμού υπογράμμισε ότι υπάρχουν δύο είδη σοφίας, η σοφία που προέρχεται από τα γράμματα και τις επιστήμες και η άνωθεν Σοφία. «Όταν συνδυάζονται αυτά τα δύο είδη Σοφίας δημιουργείται ο χαρισματικός άνθρωπος» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος και κάλεσε τους μαθητές να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τα τάλαντά τους, τα χαρίσματά τους για το κοινό καλό, ενώ ευχήθηκε σε όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς καλή σχολική χρονιά.

protothema

Πηγή: kritipress.gr