Νέο επιχειρησιακό κέντρο κυβερνοάμυνας στο Πεντάγωνο: Ένα «ψηφιακό οχυρό» για την ασφάλεια της χώρας (vid)

Ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας και της ψηφιακής θωράκισης της χώρας πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, με τα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης Πληροφορικής Κυβερνοχώρου (ΔΙΠΛΗΚΥΒ) του ΓΕΕΘΑ στο Πεντάγωνο.

Στην τελετή παρευρέθηκαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, εγκαινιάζοντας το νέο επιχειρησιακό κέντρο που φιλοδοξεί να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην προστασία των κρίσιμων ψηφιακών υποδομών της χώρας.

Η κυβερνοάμυνα ως πυλώνας εθνικής ασφάλειας
Ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της κυβερνοάμυνας έδωσε ο πρωθυπουργός, χαρακτηρίζοντας τη σημερινή ημέρα «κομβική για την ασφάλεια της πατρίδας».
Τόνισε ότι οι σύγχρονες απειλές δεν περιορίζονται πλέον στη στεριά, τη θάλασσα και τον αέρα, αλλά επεκτείνονται στο διάστημα και στον κυβερνοχώρο.

«Οι πόλεμοι δεν διεξάγονται μόνο στο φυσικό πεδίο. Διεξάγονται και στο ψηφιακό μέτωπο», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι κυβερνοεπιθέσεις, εκστρατείες παραπληροφόρησης και προσπάθειες αποσταθεροποίησης αποτελούν νέες μορφές απειλών που απαιτούν διαρκή επαγρύπνηση.

Σύνδεση με την «Ατζέντα 2030»
Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η κυβερνοασφάλεια αποτελεί βασικό άξονα της Ατζέντας 2030 για τον εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων, χαρακτηρίζοντας το νέο κτίριο «σημείο αιχμής» για την ψηφιακή θωράκιση της χώρας.

Αναφερόμενος στην ταχεία ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, επισήμανε ότι η τεχνολογία προσφέρει μεγάλες δυνατότητες, αλλά ταυτόχρονα αυξάνει την έκθεση κρίσιμων συστημάτων σε νέους κινδύνους.

«Σε έναν κόσμο γεωπολιτικών ανακατατάξεων και ταχύτατων τεχνολογικών εξελίξεων, η Ελλάδα δεν μένει αδρανής», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι η χώρα διαθέτει πλέον εξειδικευμένο προσωπικό και σύγχρονες υποδομές που αποτελούν την «τεχνολογική ραχοκοκαλιά» των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η δωρεά που έκανε το έργο πραγματικότητα
Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε το Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, χάρη στη δωρεά του οποίου υλοποιήθηκε το έργο, χαρακτηρίζοντας τις νέες εγκαταστάσεις «υπερσύγχρονο ψηφιακό οχυρό» για την προστασία των εθνικών συμφερόντων στον κυβερνοχώρο.

Το νέο κτίριο: Ένας κόμβος ψηφιακής άμυνας
Το υπερσύγχρονο κτίριο:

εκτείνεται σε 2.500 τ.μ.

σχεδιάστηκε για να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες κυβερνοάμυνας

λειτουργεί πλέον ως κεντρικός κόμβος αντιμετώπισης ψηφιακών απειλών και κυβερνοεπιθέσεων

Η θεμελίωση του έργου πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024 από τον δωρητή Αθανάσιο Λασκαρίδη, ενώ πλέον τίθεται σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.

Δείτε το βίντεο: