«Μάχη» των αεροπορικών για υψηλότερα μερίδια από τον τουρισμό

 Της Στεφανίας Σούκη

Νούμερα ρεκόρ στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς φέρνει η άνοδος του τουρισμού, με τον προγραμματισμό για το σύνολο της σεζόν του 2018 να παραπέμπει σε μία αύξηση κατά 13% σε σύγκριση με το 2017 μόνο στα περιφερειακά αεροδρόμια ως προς τον προγραμματισμό των θέσεων, ενώ, παράλληλα, στο Ελ. Βενιζέλος η έλευση νέων εταιρειών συνεχίζει και για το 2019.

Την ίδια στιγμή, παγκοσμίως, με βάση τα νούμερα που ανακοίνωσε η Διεθνή  Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), οι αεροπορικές μετέφεραν για το 2017 για πρώτη φορά στην ιστορία τους συνολικά 4,1 δισεκατομμύρια επιβάτες σε όλο τον κόσμο, ξεπερνώντας το όριο των 4 δισ. για πρώτη φορά. Ο αριθμός εμφανίζει αύξηση 7,3% σε σύγκριση με τα 3,8 δισεκατομμύρια της αμέσως προηγούμενης χρονιάς, γεγονός το οποίο κατά τους ιθύνοντες της ΙΑΤΑ επιβεβαιώνει ότι «τα ταξίδια με αεροπλάνο είναι πιο εύκολα από ποτέ ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη ότι το 2000 ο μέσος πολίτης πετούσε μία φορά κάθε 43 μήνες, ενώ το 2017 το νούμερο αντιστοιχεί σε κάθε 22 μήνες». Στη Βόρεια Αμερική, οι αεροπορικές μετέφεραν συνολικά 941,8 εκατ. επιβάτες το 2017, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,2% σε σύγκριση με το 2016, ενώ η Ευρώπη και η περιοχή της Ασίας- Ειρηνικού σημείωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη με αύξηση κατά 8,2% και 10,6% αντίστοιχα.  

Για την Ελλάδα, σύμφωνα με τα νούμερα που επεξεργάστηκε το Sete Intelligence, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με βάση τα στοιχεία στις 31 Ιουλίου του 2018 από την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, για τη σεζόν του 2018 προβλέπονται 2,065 εκατομμύρια περισσότερες προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις σε σύγκριση με τη σεζόν του 2017 στα περιφερειακά αεροδρόμια ανά την Ελλάδα πλήν του Ελ. Βενιζέλος (αεροδρόμια Ακτίου, Αράξου, Βόλου, Ζακύνθου, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καλαμάτας, Καρπάθου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κυθήρων, Κώ, Λήμνου, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σητείας, Σκιάθου, Χανίων, Χίου). Τα ίδια στοιχεία αναφέρουν ότι οι τοπ 5 αγορές για τη χώρα μας (εξαιρουμένου του Ελ. Βενιζέλος) είναι η Γερμανία με μία αύξηση το 2018 κατά 24% ως προς τις προγραμματισμένες θέσεις, η Βρετανία με ένα +7%, η Ιταλία με άνοδο κατά 9%, η Πολωνία με μία άνοδο κατά 42% και η Ολλανδία με μία άνοδο κατά 12% κι ενώ ήδη το 2017 ήταν μία πολύ καλή χρονιά για την πορεία της συνολικής αεροπορικής κίνησης στην Ελλάδα.

Συνολικά φέτος, μαζί με το αεροδρόμιο της Αθήνας η αύξηση της χωρητικότητας από το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών έχει αναπτυχθεί με διπλάσιους ρυθμούς σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά τόσο από τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους όσο και από τους «παραδοσιακούς» παίκτες, ως αποτέλεσμα της επιτυχημένης πορείας του τουρισμού και της δραστηριότητας της προηγούμενης χρονιάς, ενώ οι πρώτες ανακοινώσεις από πλευράς των αεροπορικών φέρνουν νέα και για τη σεζόν του 2019, όπως για παράδειγμα η νέα σύνδεση με Καζαμπλάνκα με τη Royal Air Maroc τον Απρίλιο 2019, καθόλη τη διάρκεια του έτους με τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις. Στο Ελ. Βενιζέλος, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2018, η κίνηση του αεροδρομίου έφτασε τους 16,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας διψήφια άνοδο (+11,5%), με τόσο την κίνηση εσωτερικού, όσο και την κίνηση εξωτερικού, να παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 5,2% και 14,8% αντίστοιχα. Μόνο για το μήνα Αύγουστο υπήρξε αύξηση της τάξης του 13,3% στους 2,89 εκατ. επιβάτες, με τον αριθμό των επιβατών εσωτερικού να σημειώνει αύξηση της τάξης του 12,2% και τον αριθμό των διεθνών επιβατών να είναι αυξημένος κατά 13,8%.

newmoney.gr/

 

Πηγή: kritipress.gr