Η Μεγάλη εορτή της Αναλήψεως σήμερα Πέμπτη 25 Μαϊου

Ανάληψη σύμφωνα με την χριστιανική θρησκεία ονομάζεται η άνοδος του Χριστού στους ουρανούς, σαράντα μέρες μετά την ανάσταση. Η ανάληψη αποτελεί σημαντική γιορτή του χριστιανισμού.
Η εορτή της Αναλήψεως τιμάται ακριβώς 40 ημέρες μετά το μεγάλο, χαρμόσυνο γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού. Είναι η ημέρα κατά την οποία στο όρος των Ελαιών όπου είχαν συγκεντρωθεί οι μαθητές του, ο Ιησούς Χριστός ανελήφθη εις τους ουρανούς εν δόξη και τιμή, αφήνοντας τους μαθητές του να συνεχίσουν το έργο και την διδασκαλία της μεγάλης αλήθειας του.

Ο Χριστός, σ’ αυτές τις σαράντα μέρες, από την Ανάσταση, με συνεχείς εμφανίσεις και εξαφανίσεις αφ’ ενός μεν απέδειξε στους πιστούς μαθητές του, την αλήθεια της Αναστάσεώς του, αφ’ ετέρου δε τους προετοίμασε για την κατοπινή συνεχή σωματική απουσία του.

Το μήνυμα ήταν οι μαθητές να καταφέρουν χωρίς την συνεχή σωματική αίσθηση και αντίληψη του Χριστού, να βγουν στον κόσμο και με θάρρος και χαρά και την φώτιση του Αγίου Πνεύματος, να διασπείρουν και να μεταδώσουν στους ανθρώπους την Χριστιανική διδασκαλία. Γι’ αυτό κι όπως καταγράφεται, οι μαθητές έφυγαν εντυπωσιασμένοι και χαρούμενοι και όχι θλιμμένοι, βλέποντας τον Ιησού να ανεβαίνει και να χάνεται στους ουρανούς καθώς είχαν λάβει την Θεία φώτιση για το κορυφαίο έργο και αποστολή που αναλάμβαναν.

Την τεσσαρακοστή λοιπόν ημέρα, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, ο Κύριος τους μαθητές του «εξήγαγε έξω έως τη Βηθανία», στο όρος των Έλαιών όπου συνήθως προσηύχετο. «Και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24,50) και «ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ’ αυτούς και εφέρετο πρός τα πάνω, στον ουρανό» μέχρι που τον έχασαν από τα μάτια τους. Και μετά αφού Τον προσκύνησαν επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ με χαρά μεγάλη και έμεναν συνεχώς στο ναό υμνολογώντας και δοξολογώντας το Θεό.

Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη, «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ.16,19-20).

Αυτή η ευλογία είναι πια η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής: «Ανυψώθηκες στη δόξα, Χριστέ Θεέ μας, αφού χαροποίησες τους μαθητές σου με την επαγγελία του Αγίου Πνεύματος και βεβαιώθηκαν από την ευλογία σου».

Η Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί αναμφίβολα το θριαμβευτικό πέρας της επί γης παρουσίας Του και του απολυτρωτικού έργου Του. «Ανελήφθη εν δόξη» για να επιβεβαιώσει την θεία ιδιότητά Του στους παριστάμενους μαθητές Του. Για να τους στηρίξει περισσότερο στον τιτάνιο πραγματικά αγώνα, που Εκείνος τους ανάθεσε, δηλαδή τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου Του για το ανθρώπινο γένος.

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ανήλθε στους ουρανούς, αλλά δεν εγκατέλειψε το ανθρώπινο γένος, για το οποίο έχυσε το τίμιο Αίμα Του. Μπορεί να κάθισε στα δεξιά του Θεού στους ένδοξους ουρανούς, όμως η παρουσία Του εκτείνεται ως τη γη και ως τα έσχατα της δημιουργίας. Άφησε στη γη την Εκκλησία Του, η οποία είναι το ίδιο το αναστημένο, αφθαρτοποιημένο και θεωμένο σώμα Του, για να είναι το μέσον της σωτηρίας όλων των ανθρωπίνων προσώπων, που θέλουν να σωθούν. Νοητή ψυχή του σώματός Του είναι ο Θεός Παράκλητος, «το Πνεύμα της αλήθείας» (Ιωάν. 15,26), ο Οποίος επεδήμησε κατά την αγία ημέρα της Πεντηκοστής σε αυτό, για να παραμείνει ως τη συντέλεια του κόσμου.

Η σωτηρία συντελείται με την οργανική συσσωμάτωση των πιστών στο θεανδρικό Σώμα του Χριστού. Αυτό εννοούσε, όταν υποσχόταν στους μαθητές Του: «ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28,20).

Απολυτίκιο:
Ήχος δ’.
Ανελήφθης εν δόξη, Χριστέ ο Θεός ημών, χαροποιήσας τους Μαθητάς, τη επαγγελία του αγίου Πνεύματος, βεβαιωθέντων αυτών διά της ευλογίας, ότι συ ει ο Υιός του Θεού, ο λυτρωτής του κόσμου.

madata.gr