Η ακρίβεια γονατίζει την εστίαση: Οι τιμές αλλάζουν συνεχώς – Πληρώνουμε υπέρογκους λογαριασμούς

Ξεμένουν από κουράγιο οι επιχειρηματίες της εστίασης. Η ακρίβεια φέρνει στο όριο τα καταστήματα που δίνουν αγώνα για να σταθούν στα πόδια τους μετά τα lockdowns που έφερε ο κορονοϊός ενώ οι ανατιμήσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτόξευσαν τις τιμές ακόμη και βασικών προϊόντων στα ύψη. Η ενεργειακή κρίση «γονατίζει» τους καταστηματάρχες που καλούνται να πληρώσουν υπέρογκους λογαριασμούς την ώρα που η αβεβαιότητα για το μέλλον τους ενισχύεται.

«Πληρώνουμε τα διπλάσια» λένε στο Newsbeast άτομα που ασχολούνται με τον κλάδο της εστίασης ενώ περιγράφουν το «σαφάρι» εύρεσης βασικών προϊόντων και εξηγούν πως η ακρίβεια έχει επηρεάσει και τους ίδιους αλλά και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

«Βλέπουμε πτώση του τζίρου μας κατά 40%»
  
«Αντιμετωπίζουμε μια υπερβολική ακρίβεια που μας έχει επηρεάσει πολύ. Τα λειτουργικά μας έξοδα έχουν εκτοξευθεί. Έχουμε τρία καταστήματα, τρεις ξεχωριστές επιχειρήσεις και οι λογαριασμοί μας ειδικά του ρεύματος επειδή είναι μεγάλη η κατανάλωση πληρώνονται κατά μήνα. Για παράδειγμα ένα ρεύμα που ήταν 1.800 ευρώ πριν από δύο με τρεις μήνες έχει πάει πια στα 3.200 ευρώ» επισημαίνει στο Newsbeast ένας εκ των δύο ιδιοκτητών των συμβουλατζίδικων «Ο Θανάσης» που βρίσκονται στο Μοναστηράκι, Χρήστος Ράμπος.

«Έχουμε προβλήματα κυρίως με τα λάδια που έχουν ανέβει οι τιμές τους κατά 20%. Η τιμή των κρεάτων έχει επίσης αυξηθεί. Βλέπουμε στα τιμολόγια μας κάθε φορά που παραγγέλνουμε πως το ποσό ανεβαίνει» σημειώνει.

«Οι τιμές μας πάντα ήταν χαμηλές και παραμένουν. Ακούμε κάτι υπερβολικές τιμές για 4,10, 3,90 ευρώ για ένα σουβλάκι. Εμείς πουλάμε ακόμη 2,60 ευρώ το σουβλάκι μας. Τα δύο καταστήματά μας πουλάνε αποκλειστικά κεμπάπ που είναι οι σπεσιαλιτέ μας και αυτό κοστίζει 2,60 ευρώ. Δεν έχουμε κάνει καμία αύξηση» αναφέρει ο Χρήστος Ράμπος.

«Ο κόσμος είναι απελπισμένος»
«Το 2017, 2018 και το 2019 είχαμε πάρα πολλή δουλειά αλλά μετά ήρθε ο κορονοϊός. Σε σχέση με την προ κορονοϊού εποχή βλέπουμε μείωση του τζίρου μας κατά 40%» μας λέει ο ένας εκ των δύο ιδιοκτητών των σουβλατζίδικων «Ο Θανάσης».

«Η Πολιτεία εν μέσω κορονοϊού μας στήριξε αλλά δεν βλέπω πως μπορεί να μας υποστηρίξει περισσότερο. Θα στηριχτούμε στις πλάτες τις δικές μας. Ο κόσμος είναι απελπισμένος. Δεν ζούμε τους καιρούς που ζούσαμε κάποτε. Η κατανάλωση έχει πέσει. Ψωνίζουν λιγότερα και δεν βγαίνουν έξω όπως έβγαιναν παλιά» συμπληρώνει.

«Οι τιμές αλλάζουν συνεχώς, δεν μπορούμε ούτε να παραγγείλουμε φυλλάδια»
«Κάθε εβδομάδα βλέπουμε ανατιμήσεις. Σκεφτείτε έχουμε παραγγείλει φυλλάδια με τα προϊόντα μας και δεν μπορούμε να τα μοιράσουμε γιατί συνεχώς οι τιμές αλλάζουν» μας λέει ο Γιάννης Δημητρακόπουλος ιδιοκτήτης του καφέ – σνακ «Le Brunch» στο Μαρούσι.

«Ειδικά στα άλευρα, στα σφολιατοειδή σε ό,τι έχει σχέση με ψωμί βλέπουμε αυξήσεις. Δεν το συζητώ για το ηλιέλαιο έχει διπλασιαστεί η τιμή του» επισημαίνει.

Όπως τονίζει ο ιδιοκτήτης του «Le Brunch» ο λογαριασμός του ρεύματος έχει τριπλασιαστεί. «Έχουμε μηνιαίο λογαριασμό στο ρεύμα και καταναλώνοντας τις ίδιες κιλοβατώρες το κόστος τριπλασιάστηκε. Ενώ πληρώναμε 500 ευρώ μέσα σε έναν μήνα είδα τον λογαριασμό να είναι 1.500 ευρώ» σημειώνει.

«Παρατηρούμε ότι οι πελάτες είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί, ειδικά όταν φτάνει το τέλος βλέπεις ότι μαζεύονται» επισημαίνει.

«Το ηλιέλαιο είναι στη διπλάσια τιμή. Δεν ξέρω κατά πόσο πια μας συμφέρει να το χρησιμοποιούμε αλλά συνεχίζουμε να το κάνουμε. Στις σκέψεις μας είναι να αλλάξουμε πράγματα από το μαγαζί μας αλλά ακόμη είμαστε σε στάση αναμονής» συμπληρώνει.

«Είδαμε κάθετη πτώση του τζίρου μας πάνω από 70% μετά τον κορονοϊό. Φοβόμασταν πως εάν θα μείνουμε ανοιχτοί τα έξοδά μας δεν θα βγαίνουν και πήραμε την απόφαση να κλείσουμε καθώς δεν γνωρίζαμε εάν δικαιούμαστε την κρατική στήριξη εν μέσω πανδημίας. Εκεί που αρχίσαμε να παίρνουμε μια ανάσα και είχαμε ανέβει αρκετά, αλλά όχι στα επίπεδα του 2019, ήρθε η αναταραχή, οι αυξήσεις στις τιμές και ο πόλεμος» τονίζει κλείνοντας ο ιδιοκτήτης του καφέ – σνακ «Le Brunch».

   
«Είναι υπέρογκα τα ποσά που πληρώνουμε, υπάρχει η σκέψη για αύξηση των τιμών»
«Έχουμε επηρεαστεί όπως όλοι και σε ιδιωτικό επίπεδο και στο κομμάτι της εστίασης με την ενεργειακή κρίση» υπογραμμίζει η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του εστιατορίου «The Albion» που βρίσκεται στο Νέο Ψυχικό Ξανθή Σαραφιανού.

«Το ρεύμα φτάνει πια να έρχεται ισάξιο με το ενοίκιο του καταστήματος. Είναι υπέρογκα τα ποσά που πληρώνουμε ακόμη και για τα μανιτάρια που έχουμε στον κήπο, γιατί ο περισσότερος κόσμος θέλει να κάθεται έξω, είναι και το προπάνιο ακριβό. Μας έχει αγγίξει η κρίση, εννοείται πως είναι πια καθημερινό μας θέμα. Υπάρχει φυσικά και η σκέψη για αύξηση τιμών που έχει να κάνει με την αύξηση των πρώτων υλών» σημειώνει εκφράζοντας την ανησυχία της η Ξανθή Σαραφιανού.

   
«Σκεφτήκαμε πως θα έχουμε ελλείψεις και κάναμε μεγαλύτερες παραγγελίες»
Λόγω του φόβου που υπήρχε ότι θα υπάρξουν ελλείψεις η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του εστιατορίου «The Albion» σημειώνει πως αποφάσισαν να κάνουν μεγαλύτερες παραγγελίες.

«Έχουν αυξηθεί σοβαρά οι τιμές στα ζυμαρικά, στο αλεύρι που είναι πράγματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Λόγω και της συνεχώς αυξανόμενης τιμής και επειδή σκεφτήκαμε πως θα υπάρξουν ελλείψεις κάναμε μεγαλύτες παραγγελίες. Προς το παρόν δεν έχουμε αλλάξει τις τιμές μας αλλά το βρίσκω πια αναπόφευκτο» μας λέει.

«Επειδή αλλάζουμε εποχιακά κάποια πιάτα από το μενού μας δεν έχουμε συζητήσει το ενδεχόμενο να αφαιρέσουμε προϊόντα από τον κατάλογό μας. Βγάζουμε μενού για την καλοκαιρινή σεζόν γύρω στον Μάιο που σημαίνει πως θα δούμε μέχρι τότε εάν θα προσαρμοστούμε με βάση τα δεδομένα ή αν απλά θα πάμε στο κλασικό αλλάζουμε πιάτα με περισσότερο ψαροφαγία το καλοκαίρι» δηλώνει στο Newsbeast η Ξανθή Σαραφιανού.

«Είδαμε να πέφτει πολύ το κουβέρ μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού. Όταν ανοίξαμε παρατηρήσαμε πως υπήρχε φόβος από τους πελάτες, είδαμε πτώση της κίνησης που κυμαίνεται από 30 μέχρι 40%» δηλώνει.

«Αναλόγως με το τι ανακοινωνόταν, εάν δηλαδή υπήρχε έξαρση της πανδημίας ή των νοσηλειών βλέπαμε πισωγυρίσματα από τους καταναλωτές, αλλά και την ανάγκη του κόσμου να βγει από το σπίτι του. Μείναμε καιρό περιορισμένοι. Υπήρχε και υπάρχει φόβος για την κατάσταση και όταν ξεκίνησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ο κόσμος επηρεάστηκε. Η κίνηση είναι αψυχολόγητη πια. Δεν μπορούμε να βγάλουμε άκρη. Είναι κάποιες ημέρες που δεν το περιμένουμε και τελικά κυλούν όμορφα και κάποιες ημέρες που τις είχαμε ως πιο δεδομένες όπως είναι η Τετάρτη και τελικά είναι πιο χαλαρές» εξηγεί η η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του εστιατορίου The Albion που βρίσκεται στο Νέο Ψυχικό.

«Ο κόσμος έχει την ανάγκη να βγει αλλά παραμένει έντονος ο φόβος ακόμη για τον κορονοϊό ενώ την ίδια στιγμή δεν θέλει να χαλάσει χρήματα» λέει κλείνοντας η Ξανθή Σαραφιανού.

newsbeast.