Μεγάλη αδικία κατά της Κρήτης από Κουρουμπλή

 Τις χειρότερες των εντυπώσεων προκαλεί στους Κρητικούς η εξαίρεση της μεγαλονήσου – της οποίας ήταν και ένα από τα πάγια αιτήματα – από την επιδότηση του μεταφορικού κόστους.

Μάλιστα, το σχετικό νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο εξασφάλισε και την ψήφο των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Μετά από βελτιωτικές τροποποιήσεις που επέφερε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το νομοσχέδιο ψήφισαν επί της αρχής και η ΔΗ.ΣΥ. και το Ποτάμι. Η Ν.Δ. καταψήφισε επί της αρχής το σχέδιο νόμου, αλλά στη συνέχεια έδωσε σε επιμέρους άρθρα θετική ψήφο. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων. “Παρών” δήλωσε η Χρυσή Αυγή.

«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν διαχρονικά προγραμματική θέση της Αριστεράς, ήταν προεκλογική θέση του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του 2015, στο παράλληλο πρόγραμμα, ήταν δέσμευση του πρωθυπουργού στη Νίσυρο το 2016, και αυτές είναι πολιτικές εδαφικής συνοχής», είπε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, και πρόσθεσε ότι ο μηχανισμός που δημιουργείται είναι καινοτόμος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς σε άλλες χώρες της Ευρώπης το Μεταφορικό Ισοδύναμο αφορά μόνο επιβάτες και όχι τη μεταφορά προϊόντων που περιλαμβάνει το ελληνικό σχέδιο. Υπό την έννοια αυτή, το νομοσχέδιο είναι και αναπτυξιακό, αφού αίρει τα ανταγωνιστικά μειονεκτήματα των επιχειρήσεων και επιπλέον δίνει κίνητρα στους νησιώτες να φτιάξουν νέες επιχειρήσεις.

Γιατί εκτός η Κρήτη;

Γιατί όμως έμεινε εκτός η Κρήτη;

«Επιδοτεί η κυβέρνηση όλα τα νησιά. Αποκλείει την Κρήτη, τη Λευκάδα και την Εύβοια. Και εντάξει για Λευκάδα και Εύβοια, αλλά η εξαίρεση της Κρήτης είναι κάτι απαράδεκτο», καταγγέλλει στη “Νέα Κρήτη” ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου και της Ομάδας Αμπελουργών Κρήτης Μύρων Χιλετζάκης.

«Ο κ. Κουρουμπλής το θέμα της Κρήτης, των εξαιρετικών αλλά και ευπαθών προϊόντων του νησιού μας, το γνωρίζει. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας γνωρίζει πάρα πολύ καλά τι σημαίνει Κρήτη, τι σημαίνουν αγροτικά προϊόντα και μάλιστα εξαγώγιμα αγροτικά προϊόντα. Αν ένα μέρος στην Ελλάδα έπρεπε να επιδοτηθεί λόγω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα ήταν η Κρήτη. Και θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ μεγάλη αδικία για τα εξαιρετικά προϊόντα που βγάζουμε. Και ειδικά τον τελευταίο χρόνο, η κυβέρνηση γνωρίζει τις καταστροφές από τις απεργίες της ΠΝΟ. Έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στα κρητικά εξαιρετικά αγροτικά προϊόντα του νησιού», είπε ο κ. Χιλετζάκης, που κατέληξε τονίζοντας ότι «το θέμα το παρακολουθούμε, θα δούμε τις εξελίξεις και θα αντιδράσουμε ανάλογα»…

Επιστολή Κεγκέρολγου

«Αδικαιολόγητη και απαράδεκτη εξαίρεση»

“Αδικαιολόγητη και απαράδεκτη εξαίρεση της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο” είναι ο τίτλος επιστολής που απέστειλε στον περιφερειάρχη Κρήτης και τον πρόεδρο ΠΕΔ Κρήτης ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ. και βουλευτής Ηρακλείου, Βασίλης Κεγκέρογλου, όπου τονίζει ότι είναι αδικαιολόγητη και απαράδεκτη η εξαίρεση της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Αναλυτικά το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής: «Η κυβέρνηση κατέθεσε στις 22 Ιουνίου το νομοσχέδιο “Μηχανισμός εφαρμογής, κρατική εποπτεία, γενικοί όροι υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις”, το οποίο, μετά την επεξεργασία στις επιτροπές, συζητήθηκε και ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής την Τετάρτη 27 Ιουνίου.

Σύμφωνα με τον νόμο πλέον, το Μεταφορικό Ισοδύναμο το δεύτερο εξάμηνο του 2018 θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 50 νησιά, και από 1η Ιανουαρίου 2019 σε εθνική κλίμακα.

Από την εφαρμογή σε εθνική κλίμακα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, εξαιρούνται η Λευκάδα, η Εύβοια και η Κρήτη. Προφανώς η Λευκάδα και η Εύβοια δε θεωρούνται νησιά λόγω της σταθερής σύνδεσής τους με την ηπειρωτική χώρα, και επομένως δεν έπρεπε καν να αναφέρονται.

Θεωρώ ότι συμπεριλαμβάνονται στην απάντηση για να μη “φαίνεται” ότι εξαιρείται μόνο η Κρήτη.

Ο υφυπουργός κ. Σαντορινιός, σε συνέντευξή του στο Ρ/Σ “Κόκκινο” στις 11 Μαΐου, δήλωσε ότι η Κρήτη εξαιρείται γιατί, ούτως ή άλλως, έχει χαμηλά κόμιστρα και θα εξεταστεί η εφαρμογή για κάποια “εξαγώγιμα” και τα “καύσιμα”.

Όταν έθεσα το θέμα στη Βουλή, ο κ. Σαντορινιός επικαλέστηκε το μέγεθος του νησιού και τον μεγάλο πληθυσμό του.

Όμως ο νόμος, σε εφαρμογή του άρθρου 101 του Συντάγματος, αναφέρεται στα νησιά και όχι στα μικρά νησιά, και επιπλέον δεν τίθενται κριτήρια ένταξης ή εξαίρεσης. Επομένως η απόφαση εξαίρεσης της Κρήτης είναι καθαρά πολιτική επιλογή της κυβέρνησης.

Με τα παραπάνω θέλω να σας ενημερώσω για την εξέλιξη αυτού του σοβαρού θέματος, για το οποίο οφείλουμε να έχουμε συντονισμό ενεργειών».

.neakriti.g

Πηγή: kritipress.gr