Black Friday: Οι επιλογές των καταναλωτών που πήγαν ταμείο

Η φετινή Black Friday είχε κερδισμένους και χαμένους. Το ενδιαφέρον του κόσμου δεν θύμιζε τα δύο προηγούμενα χρόνια, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει πως δεν υπήρχε κίνηση…

Κατώτερη των προσδοκιών σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές αποδείχθηκε η φετινή Black Friday στην Ελλάδα, με τις εικόνες του μεγάλου συνωστισμού και τις τεράστιες ουρές στα ταμεία των καταστημάτων από νωρίς το πρωί να ανήκουν στο πρόσφατο παρελθόν.

Από το μεσημέρι κι έπειτα, πάντως, η κίνηση σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όπως για παράδειγμα στην οδό Ερμού, καθώς και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα αυξήθηκε, με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να προσελκύουν όχι μόνο τα προϊόντα τεχνολογίας, αλλά πολύ περισσότερο αρκετά φθηνότερα είδη ένδυσης και υπόδησης. Κίνηση από το μεσημέρι και μετά παρατηρήθηκε και σε κεντρικούς οδικούς άξονες που βρίσκονται κοντά σε εμπορικά κέντρα, όπως για παράδειγμα στη Λεωφόρο Κηφισίας.

Το εάν, βεβαίως, η αυξημένη επισκεψιμότητα ειδικά τις απογευματινές ώρες μεταφράστηκε και σε τζίρο, οι εταιρείες θα το γνωρίζουν καλύτερα τη Δευτέρα, καθώς ακόμη και σήμερα Σάββατο συνεχίζονται οι προσφορές από τις περισσότερες αλυσίδες. Κάποιες, μάλιστα, εταιρείες θα προχωρήσουν και τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου σε μεγάλες προσφορές στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα στο πλαίσιο της λεγόμενης Cyber Monday, θεσμός που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2005, στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, βασική αιτία για την αυξημένη μεν σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, μειωμένη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές της Black Friday στην Ελλάδα κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, θεωρείται από τους παράγοντες της αγοράς η μεγάλη διάρκεια του θεσμού των προσφορών –υπενθυμίζεται ότι φέτος η «Μαύρη Παρασκευή» ξεκίνησε σε πολλές μεγάλες αλυσίδες από το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής– καθώς και οι σχετικά μικρές εκπτώσεις.

Επικεφαλής κορυφαίας αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, υποστήριξε ότι, αν και οι προσφορές ξεκίνησαν από το βράδυ της Κυριακής, οι καταναλωτές ήταν διστακτικοί τις πρώτες ημέρες της εβδομάδας και η κίνηση ξεκίνησε ουσιαστικά από την Πέμπτη. Εκτίμησε, δε, ότι οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι.

Υπάρχει και μία τρίτη σημαντική αιτία στην οποία οφείλεται το γεγονός ότι ο συνωστισμός ήταν χθες λιγότερος: η μεγάλη στροφή των καταναλωτών στην Ελλάδα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο προτιμούν ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές για τις αγορές τους, είτε ψωνίζοντας από ελληνικά είτε από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα. Με αυτό τον τρόπο, άλλωστε, έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν πιο εύκολα έρευνα αγοράς και να συγκρίνουν τιμές, χωρίς να υποστούν καμία ταλαιπωρία.

Θετικός ο απολογισμός στον Βόλο

Απόλυτα ικανοποιημένοι εμφανίζονται ιδιοκτήτες καταστημάτων στο Βόλο. Κάνουν λόγο για σημαντική αύξηση του τζίρου, που αγγίζει ακόμα και το 40% σε σύγκριση με την πρώτη Black Friday στην Ελλάδα.

Οι καταναλωτές προτίμησαν να αγοράσουν ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, όπως τηλεόρασεις, κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις τους, είδαν και τα καταστήματα με είδη γυναίκας.

Να σημειωθεί πως λόγω Black Friday, είχαν προχωρήσει σε προσφορές, ακόμα και ιδιοκτήτες φούρνων και κρεοπωλείων στο Βόλο.

 

www.newsit.gr